donderdag 7 april 2011

Bananen tiramisu


Afgelopen woensdag heb ik een heerlijk dessert gemaakt: bananen tiramisu. Het idee komt uit een oud receptenboekje van mijn moeder, waar ze allerlei etenswaardigheden en recepten heeft opgeschreven, waaronder dit recept.
Ik heb het aangepast aan mijn eigen smaak en idee en het resultaat mocht er zijn. Helaas ben ik vergeten om een foto ervan te maken, maar dit zal zeker vaker op tafel verschijnen dus dan moet ik die foto later maar eens maken.

Verdeel zo'n 125 gram lange vingers over een platte (oven)schaal. Daar overheen kan je eventueel een paar eetlepels bananenlikeur verdelen. Dat wil ik de volgende keer zelf ook doen, want ik vond de biscuits iets te droog zonder likeur.
Over de biscuits zoveel plakjes banaan (ongeveer 2 bananen) verdelen dat de hele bodem bedekt is.
Met de mixer 400 gram roomkaas mengen met ongeveer 3 eetlepels advocaat (of iets meer), de rasp van één citroen en twee eetlepels vanillesuiker. Naar smaak er nog wat van het sap van de citroen doorheen doen.
Dit mengsel over de biscuit-banaanlaag verdelen. De schaal minstens een uur in de koelkast zetten. En dan........smullen maar. Het is een vrij zwaar dessert, maar zó lekker, dat je er niet heel veel van overhoudt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten